WIGILIJNY ŚLEDŹ FIT

Święta to czas uginających się stołów i wyzwanie dla naszej wątroby. 12 potraw na wigilii. Mięsa, bigos, ciasta i wiele innych przez całe Boże Narodzenie. Niezliczona liczba kalorii, które zazwyczaj nikomu nie przeszkadzają. Bo święta są przecież tylko raz w roku. Dbając jednak o zdrowie warto zmienić niektóre produkty na nieco inne. I tak popularny niemal wszędzie śledź w śmietanie u mnie jest trochę inny. Wystarczy zamienić śmietanę na jogurt grecki i cieszyć się o wiele lżejszym posiłkiem. A i wątroba zapewne się ucieszy :)

Do przygotowania wigilijnego śledzia FIT będziesz potrzebować (porcja dla 8 osób):
• 500 gramów gotowych filetów śledziowych a’la matjas,
• 2 kwaśne jabłka (np. ligol),
• 2 średnie cebule,
• 6 średnich ogórków konserwowych,
• 500 gramów jogurtu greckiego,
• ćwiartka cytryny,
• świeżo mielony pieprz czarny (wg uznania),
• sól (wg uznania).

Śledzie wymocz w wodzie, żeby pozbyć się nadmiaru soli. Ja robiłem to 4 godziny zmieniając wodę co godzinę. Następnie osusz je papierowym ręcznikiem i pokrój na kawałki. Zetrzyj na tarce o dużych oczkach obrane jabłka i ogórki konserwowe. Cebule pokrój w kostkę. Wrzuć wszystkie przygotowane produkty do miski, dodaj sok z cytryny, jogurt grecki i pieprz czarny. Wszystko dokładnie wymieszaj. Jeżeli czujesz, że w daniu brakuje soli to dodaj jej według uznania. Odstaw tak przygotowane śledzie do lodówki na 24 godziny. I ciesz się pysznym, lekkim smakiem! Śledzie polecam jeść nie tylko od święta. Są bogate w potas, witaminy A, D, E oraz łatwo przyswajalne białko. Smacznego!

IMG_6844

Print Friendly

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *